USA / SVERIGE

Alltså innan jag åkte till usa måste jag säga att jag hade himla stora förväntningar! Alla pratde så gott om detta land och allt man hört och sett lixom..verkar ju helt suuuper coolt allting! Men nu frågar jag mej -vad är det som är coolt egentligen? När ejag jämför med sverig kommer jag bara fram till att allt är ju bättre hemma!!
-Det är reklam på tv:n heeeeeeela tiden 
-Maten smakar inte alls som hemma, det vill säga inte alls lika god!
-Kaffet smakar inte kaffe, mer som utspätt vatten
-Samma låtar hela tiden på radion, och jag skojar inte
-Man ställer in skolorna redan dagen innan man vet att det ska komma snö, det kan handla om typ 3 centimeter snö alltså.. (men detta skulle jag nog vara glad över om jag själv gick i skolan)
-Det har varit skyltat och uppklätt i alla butiker till alla<3dag sedan jag kom hit :O
-Folk kör som galningar
-Man måste hälsa och prata med alla man möter typ
-Amerikanska GPS:er är svårare än svårast att köra efter
-Man "måste" åka bil vart man än ska
-Det är socker och onyttiga saker i allting känns det som
Jaaa, kanske räcker med dom sakerna för ni ska förstå varför jag börjar undra vad som är så fantastiskt med detta land :S Jag har mer insett hur underbart Sverige är :)
MEN det värsta utav allt är vattnet!! finns inget godare än ett glas kallt vatten när man är törstig..men dricker du ett glas vatten här kan man tro att man dricker ett glas vatten taget driekt från poolen :( fyyy vad klor det smakar! det var nåt vi skratta åt i början och sa att man nog vande sig vid..hmm undrar när jag ska göra det?? jag tycker bara det blir värre ju:O spelar ingen roll vad man dricker heller, får man is i så tar det över hela smaken och allt får den där dumma klorsmaken igen :(
Usch och fy för det!

 
HEJA SVERIGE!

Kommentarer
Postat av: evelina

Jag håller med! Heja Sverige :D <3

2010-02-10 @ 17:13:33
URL: http://ewelinaans.blogg.se/
Postat av: tanjja

därför du ska komma hem till sverige ju:D<3

2010-02-10 @ 23:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0